mandag den 13. september 2010

Flere reste-ideer. Huer og hjelme

Kender i EG-huerne? EG står for Elsebeth Gynther. Hun har lavet nogle pragtfulde sybøger i 70´erne. Hvoraf nogle netop er blevet genoptrykt. Der er flere hue-modeller i faststof og typisk dekoreret i "patchwork". Jeg ELSKER denne svampehue, som jeg kreerede til Silje sidste år:
Super til en kold og blæsende vinterdag, fordi den i modsætning til de fleste huer faktisk tager vinden. Den er foret med fleece, men har bomuld yderst og inderst. Og er rent faktisk bare lavet af nogle rester jeg havde fra andre projekter + lidt skråbånd købt til formålet.

Jeg har også lavet en hjelm til Silje da hun var 1 år. Den har hun faktisk brugt i flere år. Alligevel kan jeg ikke finde et rigtig godt billede af den, så i må nøjes med dette, der i hvert fald fint illustere, hvordan der er indgået indtil flere rester. Denne hjelm er meget tyndere og derfor fin forår og efterår.

Silje ses her på stranden i efterårsferien 2009
Du kan finde både tutorial og mønster til ovenstående hjelm på denne blog:
http://www.ohelene.net/blog/?p=168




Og ellers er begge modeller er fra "Børnetøj du selv kan sy 0-4 år " af Elsebeth Gynther. Den er enten lækker lilla på omslaget eller ser sådan her ud:
På omslaget kan jo også lige anes et par flotte hjelme/huer.
Nok for i dag, jeg må videre med arbejdet på at redde Vandpytten. Vores elskede børnehave.

2 kommentarer:

  1. Hvor er du produktiv Malene - sikke fine ting du laver :-)

    Og ja, EG er et must - har du også voksenbøgerne?

    SvarSlet
  2. Yep jeg har, men det eneste jeg har syet er solhatten. Har flere gange overvejet bukserne, men tror bare at bred bag og korte ben ikke ender så flatterende...

    SvarSlet