lørdag den 15. januar 2011

Selvværd og kønsroller - min bare...


Jeg har besluttet at holde op med at kalde Silje for "Silje-pigen" og "Silje-prinsesse". Det dur jo ikke. Sådan at gøre hende konstant opmærksom på, at hun altså er en PIGE - og måske opbygger et forventningspres til  hvordan, vi ønsker hun opfører sig. Eller PRINSESSE, som om man så ikke kan være SEJ, BESKIDT eller andet. Nope - DUER IKKE. Op med selvværdet og ingen kønsbestemte forventninger - det er vejen frem.


Derfor synes jeg, at "SUPER-SILJE", da er lige i øjet. Sådan at signalere, at vi synes hun er helt fantastisk og kan alt! Det må være lige hvad sådan et 4-årigt barns selvværd har brug for (som om de 4-årige ikke i forvejen opfører sig som om de hersker over hele verden!?!?).
Men hvordan reagere tøsen så, hver gang jeg husker at sige det? "Ej, mor altså, hold nu op" og "Ej, det skal du altså ikke kalde mig, la vær".

Ta´ den moar!
PS. Jeg må gerne kalde hende "Dronning Silje"! ! ! ! ! ! !

Fortsat god weekend. Malene

1 kommentar:

  1. Jeg er totalt med dig her, du må TVINGE hende til at blive kaldt Super-Silje :heehee: Og skøn - øh! SEJ ser hun ud, som altid!

    SvarSlet