tirsdag den 12. april 2011

Kjolen til mig.

Her er så mit forsøg på en prototype til en festlig kjole - efter en Ottobre design model. Overdelen er faktisk noget fint småblomstret stof og passer nogenlunde til det lagenlærred jeg hurtigt har kreeret underdel af. Det er så meningen, at der skal en form for bælte/midterstykke på, og her har jeg bare lige taget et stykke satin-agtigt stof og viklet rundt for at få en ide om, hvordan det hele vil se ud og sidde på mig.
Men jeg er ikke tilfreds.
Og jeg vil ikke bruge penge, på at købe fint stof, til at sy den på i.

Evaluering - hvad er der galt med den?:
*Den er for stor (selv om jeg tog mål og indrettet mig efter de størrelsesangivelser der var angivet i Ottobre - det burde jeg snart have lært - det skete også sidste gang, da jeg syede bukser. Altså jeg er den størrelse jeg tror jeg er, og ikke den som Ottobre tror jeg er. Fik i den?)
*Den nederste del er al for stiv i stoffet, så det står ud på en mærkelig måde (det kan selvfølgelig løses med et andet stofvalg)
*Den er for kedelig/nydelig/ bondeagtig(som Klaus pointerede).

Suk, (jeg HADER at bruge en masse tid, på noget er bliver ubrugeligt). Jeg tror, jeg kaster mig over en Ulla-kjole i stedet. Den ser da sød /fin ud på en masse af de andre piger.
Her er hvordan og hvorledes:
http://tettinntil.no/forumet/showthread.php?t=120697

Jeg synes prikket er helt fantastisk, men ved ikke helt om jeg kan bære det?

1 kommentar: