fredag den 27. maj 2011

Build a bear -hel sol nederdel

I dag skulle Siljes elskede SOFIA (build-a-bear) repareres. Hun var nemlig revnet i ryggen. Det fik mig til endelig at lave den nederdel -med hul til halen (meget vigtigt i flg Silje), som jeg havde lovet Silje.

Sy selv nederdel til Build a bear.
Det her er nemt tøj til Build a bear. Den er super simpel. Det er faktisk hullet fra selv samme nederdel syet til Silje i april (nederste foto i indlægget). Jeg holdt den bare op foran maven på bamsen og målte sådan ca. Derefter en bred elastik.
Og hullet til halen blev lavet med knaphulsfunktionen på max.

Har du selv lyst til at lave en hel eller halv sol nederdel til bamsen, dukken, datteren eller dig selv, kan jeg anbefale denne beregner:

Møgungens vejledning til at sy en halv eller hel sol nederdel

Det øverste stykke laves normalt med en god rib. Jeg havde bare lige denne rest bred elastik til overs og det går så dejligt stærkt på den måde :-)

Se mere tøj til vores build a bear her:
Brombleberries tøj til build a bear

Og tøj til barbie her:
Brombleberries tøj til barbie.

1 kommentar:

  1. Jeg er altså lige ved at gå i barndom, når jeg ser de der build-a-bear bamser - og den nederdel er da total skøn....Sofia er da lige klar til at gå til fint bal med den nederdel ;o)
    Kh Karen

    SvarSlet