tirsdag den 21. juni 2011

Barbiekjoler + barbietop

Har erhvervet 3 barbiedukker næsten uden tøj og erkendt at barbietøj da vidst er frygtelig dyrt? Det er også lidt noget nuller at lave, fordi det er så småt, men det tager alligevel ikke ret lang tid så længe det er simpelt.
Har bikset 2 strand-kjoler, med inspiration herfra.
Jeg har ikke printet mønsteret ud, blot frihåndstegnet med en barbie liggende ved siden af. Og så har jeg lavet dem med skulderstropper, istedet for trykknap. Efter den første konstaterede jeg, at det nok var smart, at skulderstropperne var lavet af elastikbånd :-)


Det kunne jo være sejt, hvis man kunne lave smukke strutkjoler og den slags, men det kræver vidst lige mere øvelse. Og måske er det en bedre ide, at købe dem fra hende her:
Hun kan i hvert fald det med flotte barbiekjoler!

Den sidste dukke, kom med gule shorts og blottet barm. Hun har bare fået en top. Opskrift: Jeg har klippet en firkant af et par af Siljes aflagte gamacher og syet til et rør. Færdig. (Dem kan jeg nok godt, overskue at lave et par stykker af. hi hi)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar