onsdag den 21. december 2011

NISSERHUER - du kan nå det endnu

Efter årets juleweekend med spejderne, ville ungerne pludselig have fleecenissehuer, så det måtte jeg da fluks forsøge at sy.
Denne her model er verdens nemmeste - det tager under 10 min at lave.
Så først lavede jeg til den ene dreng, så til den anden. Så til Silje (den er allerede blevet væk i børnehaven).
Jeg har forsøgt at tage fotos flere gange, fordi de så SÅ kække ud med dem på, men jeg har bare et hav af utydelige billeder, så dem får i nu.

Men først - HVORDAN:
Mål barnets hoved og læg 2 cm til.
Læg rød fleece dobbelt, og start med at klippe ved halvdelen af ovenstående mål.
Klip op til en aflang trekant.
Sy sammen
Vend!
(Modellen går lidt ned i nakken, men det ku drengene godt li)


Mit fleece var et tæppe, og havde derfor sjove kanter...
her er et par pics:


 Men det var ikke huer nok. Bamsen skulle også ha - så det fik den.
Og en dag kom Bastian hjem fra skole, at jeg skulle lave en til hans lære! Det gjorde jeg så!
Og på Lucia-dag, skulle alle 5. klasse drengene lave rap og være i sort. Så går det jo ikke med en rød nissehue. Derfor fiksede jeg også lige en i sort.
Den er også blevet brugt flittigt.
Drengene bruger også deres udendørs og det er jeg godt tilfreds med. Så får de da for en gangs skyld huset huen :-)

1 kommentar:

  1. Super dejlig ide...
    Den vil jeg bruge til næste år :) og lave mange fra starten af!
    Her har jeg strikket nissehuer og filtet dem, sikken en arbejde, når de bare også er blevet væk..

    Hilsen Rikke

    SvarSlet