mandag den 13. februar 2012

Min nye nederdel

Jeg har syet mig en nederdel. Og jeg er rigtig glad for den. Bastian spurgte godt nok, om jeg havde syet den af puden. Vi har nemlig en pude, jeg har betrukket med samme stof, men det er altså bare mere af samme. Det er fra stof og stil og købt for et par år siden. I hvert fald ikke i år og vidst nok heller ikke sidste år. Jeg synes det var SÅ FEDT, med den der lidt tie-dy effekt og de røde blomster i kontrast, men har bare aldrig rigtig besluttet hvad det skulle blive til.

Nå, til sagen = mønsteret. På biblioteket, har jeg lånt en cd (se evt nederste billede), som er supersmart hvid du spørger mig. Den hedder Personal Pattern Perfekt pasform nederdele. Du kan finde den her (biblo) eller på http://www.pppp.dk/.
Her taster man så sine personlige mål ind og vælger sin model. Den kan printes ud og klar til brug til netop dig. Det er da smart ikke?

Her udfoldet. Den falder rigtig pænt om de lidt for brede hofter.

Det er denne cd med mønstre jeg har anvendt.
Jeg valgte en nederdel i 6 baner og er godt tilfreds.

Måske burde jeg have vist den frem "in action", men det får vente. Jeg kan oplyse, at jeg har haft den på på arbejde i dag og det var dejligt.
Jeg har allerede lyst til at lave en i noget andet stof og se hvordan det fungere, men øh.. altså jeg har ikke engang en usynlig lynlås, så må hellere skaffe nogle inden jeg laver en til.

Hvis du også trænger til en ny nederdel, men ikke lige har den her roste cd, kan du jo afprøve min "slå om nederdel"-tutorial /vejledning. Den findes lige her.

2 kommentarer:

  1. Dejligt at se, at du er glad for vores sy mønstre. Cd 17 er én af de ældste udgaver, nærmest vintage . Men der er mange klassiske modeller på. Vi har udvidet konceptet med et nyt sortiment af symønstre, som kan købes en af gangen, hvis man ønsker det. Du er meget velkommen at kigge ind og får inspiration.
    Mange tak for dit livsbekræftende indlæg.
    Venlig hilsen
    Olga (www.pppp.dk)

    SvarSlet