tirsdag den 1. oktober 2013

En festlig ide. Tag den med til næste runde fødselsdag.

Jeg har lige været til min mors 70 års fødselsdag. Det var en dejlig frokost på en skøn solskinsdag. Som datter er man selvfølgelig forpligtet til at komme med et festligt indslag er man ikke?
Jeg havde i hvert fald lyst til at glæde mig mor -med et lille selvtillidsboost.

Og ideen gives hermed videre, hvis du skal af sted til en stor fest /fødselsdag og mangler ideer eller måske alternativer til sang eller tale.

Du skal bruge:
En stor forgrenet gren eller flere grene
En tung vase eller krukke til at holde grenen.
Manillamærker eller gavemærkater uden til fra, fx træhjerter
Tuscher der kan skrive på mærkerne
Måske lidt rød snor til pynt.

Sådan gør du:
Rejs dig op - slå på glasset - bed alle hjælpe dig med at fortælle fødselaren hvilket vidunderligt mennesker hun er, ved at skrive et par positive ord om vedkommende på en mærkat de efterfølgende skal hænge på grenene, så fødselaren kan få det med hjem.
Omdel mærker!
Skriv selv et mærke!
Nyd at se grenene blive fyldt.

Min personlige favorit var skrevet af min datter: "Jag syns du er småk". Kan man lade være at smile?

Længe efter festen er slut og gaverne pakket ud og taget i brug, kan hun jo glæde sig over alle de små beskeder med rosende ord.
Den faldt i god jord!
Obs - vi var 35 til festen - man skal nok være mindst 10 før det rigtigt giver mening. Ellers skal alle deltagere lave mere end 1. (Det var der også nogle af hendes gæster der gjorde).


Ingen kommentarer:

Send en kommentar