fredag den 8. november 2013

GDS minecraft t-shirt med strygestof



Dagens gds julegave-ide er en minecraft t-shirt, til minecraft-glade piger og drenge (og måske et par mænd?)

Du skal bruge

En ensfarvet t-shirt i rette størrelse (helst vasket, så den er krøbet det den skal)

Strygestof i grøn og evt. sort

Motiv.

Hjælp:

Det med t-shirten må du selv klare. Du kan sy den, hvis du evner, købe eller genbruge.

Strygestoffet, kan du fx købe her: http://www.papirogtapet.dk/strygestof  Jeg har brugt grøn og sort til den vinrøde t-shirt, men sparet det sorte, til den mørkeblå t-shirt. Jeg vil sige, at du kun kan lave det nummer hvis t-shirten er en ret mørk farve (fx sort, mørkebrun, mørkegrøn eller mørkeblå)

 Motivet: Jeg brugte google, og fandt ham her: http://www.pickywallpapers.com/ipad/games/minecraft/sad-minecraft-creeper-wallpaper/download/ som jeg har brugt som skabelon. En dejlig minecraft creeper. Motivet kan selvfølgelig være hvad som helst, så vil modtageren hellere have HULK eller en hest, så finder du bare det.


Hvordan:

Motivet overføres til papiret og klippes ud. Jeg brugte en saks til det udvendige og en kniv til huller(øjne/mund). Stumperne fra øjne og mund gemmes og bruges som skabelon på det sorte strygestof.

T-shirt placeres ovenpå et viskestykke, som ligger på et hårdt bord eller lign. Dit strygebrædt er for blødt!

Motivet placeres.

Dækkes med bagepapir.

Stryg/tryk på motivet i 20 sek med et strygejern på middelvarme (2 prikker) uden damp.

Køl ned et minuts tid.

Fjern det øverste hårde lag plast fra motivet.

Gentag processen med de sorte stumper.

Voila – du er færdig og klar til at pakke ind. (Hvis det er en gave, vil jeg foreslå, du sørger for hele t-shirten er strøget. Det er bare pænest og lækrest)

****************
Mine unger havde allerede set, hvad jeg havde gang i, så de kom ikke til at vente til jul, men blev straks afprøvet og godkendt.

Hvis strygestoffet løsner sig lidt efter et par vaske, så læg et viskestykke over og stryg det igen.

Jeg har tidligere lavet t-shirts med strygestof.


En med Lego chima (hvor t-shirten desværre var lidt for stor), her: http://brombleberries.blogspot.dk/2013/04/lego-chima-t-shirt-med-strygestof-diy.html

 
Andre ideer til motiver:

Ø  Bil – tog –lastbil

Ø  Slips eller butterfly

Ø  Dyr

Ø  Bogstaver

Ø  Stjerne – sol –måne

Ø  Lego

Ø  Mad – kage – drink – kaffekop

Ø  Silhuet af modtager

Ø  Superhelt – figuren eller hans logo

 Mangler du T-shirts kan de evt købes her hos cchobby. (Links til T-shirts)

 

 



Indeholder affiliatelink

2 kommentarer:

  1. God idé :) Jeg har selv en minecraft tosse herhjemme på 11 år, som sikkert ville elske sådan en t-shirt. Sidder det sorte fint fast på det grønne? Jeg læste engang på en anden blog at strygestof ikke kunne sidde fast på hinanden :)

    SvarSlet
  2. Nej - jeg har skåret huller der hvor øjne og mund er placeret og brugt det udskårne som model for de sorte stykker.

    SvarSlet